Sibiu

Te privesc din Sibiu
Desi trecusem de multe ori prin Sibiu, niciodata nu ma oprisem sa-l admir. De fiecare data imi spuneam: intr-o zi o sa vin sa vizitez acest oras, dar pe lista mea de prioritati, cand vine vorba de plecat de acasa, muntele ocupa un loc mai fruntas si astfel, mai treceam o data prin Sibiu in drum spre varfurile Fagarasului si imi ziceam acelasi lucru in gand.
Piata Mare - Sibiu
Dupa operatia prin care am scapat de „fiare” din glezne aveam un dor de duca nemaipomenit. Cum pe munte nu puteam sa merg, mi-am propus sa-mi indeplinesc un vis mai vechi: sa vizitez Sibiul. Zis si facut: am pus mana pe telefon si am sunat cativa prieteni sa aflu cine e interesat, apoi mi-am sunat sora sa-i spun sa caute cazare. Astfel, sambata dimineata la ora 5:30 eram in gara in formula completa: Eu, Lucia, Maria, Gammy, Monica si Adelina. Ne asezam la coada pe care o consideram a fi cea mai rapida si asteptam sa ajungem la casa. Dupa  vreo 20 minute ajungem la casa si afla o veste „minunata” : nu mai sunt bilete pentru Sibiu decat pentru trenuri dupa ora 11:30. Primul impuls: ne-am panicat. Prima idee buna: sa sunam la autogara si sa vedem cand pleaca urmatorul autocar spre Siubiu si care are locuri libere. Spre norocul nostru, imi raspunde o doamna extrem de amabila care imi zice ca daca ajung in 10-15 minute poate sa ne rezerve locuri.
Lucia , Maria, Adelina si Monica
Eu si Lucia
Gammy si Monica
Dupa un drum lung, in jurul orei 12:30 am ajuns in Sibiu. Apoi a inceput aventura. Incercand sa urmam indicatiile proprietarei pensiunii unde urma sa ne cazam, ne-am invartit vreo 30 min pe cateva stradute. Apoi am ajuns inca o data sa multumim domnilor Larry Page si Sergey Brin pentru al lor Google Maps.
In pima zi, sambata, am vizitat: Piata Mica, Piata Mare, Podul Minciunilor, Biserica Evanghelica, Turnul Sfatului si o expozitie de reptile vii in cadrul Palatului Brukenthal. A doua zi am vizitat Complexul National Muzeal ASTRA, care m-a fascinat, dar despre toate acestea in articolele viitoare. Mai jos voi prezenta cateva date generale despre Sibiu culese de pe web (in special wikipedia si siteul primariei orasului Sibiu), din ghiduri turistice sau pe care le-am aflat din alte surse + poze facute de mine + cateva resurse web[p] in legatura cu orasul Sbiu.

Pasarica in Piata Mare
Podul Minciunilor
Piata Mica _ Sibiu _
Muzeul Astra

Sibiu – prezentare generala –

Orasul Sibiu (popular Sighii, in germana Hermannstadt, in maghiară Szeben, Nagyszeben, in latină Cibinium) este capitala judetului cu acelasi nume, este situat in Depresiunea Sibiului pe deoparte si de alta a raului Cibin. Din punct de vedere economic si geopolitic, un atu al orasului este pozitionarea pe Coridorul IV Paneuropean dar si faptul ca orasul beneficiaza de un modern Aeroport International. Distanta rutiera de la Bucuresti la Sbiu pe varianta Bucuresti – Autostrada A1 – Pitesti – Ramnicu Valcea – Sibiu este de 276 km, iar pe varianta Bucuresti – DN1 – Ploiesti – Brasov – Sibiu este de 323 km, date conform Google Maps.
Populatia orasului: aproximativ 155.000 lucuitori permanenti si 25.000 locuitori temporari (in special stundeti).Structura etnica a populatiei este urmatoarea: 95 % sunt romani, 2 % sunt maghiari, 1,6 % sunt germani, 1,4 % sunt de alte nationalitati.
Prima mentiune documentara referitoare la tinuturile sibiene, sub numele de Cibinium, dateaza din 20 decembrie 1191, cand papa Celestin al III-lea confirma existenta prepoziturii libere a germanilor din Transilvania, prepozitura care si-a avut sediul la Sibiu.
In anul 2007 Sibiul a fost Capitala Culturala Europeana.

Obiective turistice in Sibiu

In Sibiu, cardinalitatea multimii obiectivelor turistice este  foarte mare. De aceia le voi enumera doar pe cele mai importante: Piata Mica, Piata Mare, Podul Minciunilor, Biserica Evanghelica, Turnul Sfatului, Complexul Muzeal Brukenthal (Muzeul de Istorie, Muzeul de Istorie a Farmaciei, Muzeul de Istorie Naturala, Muzeul de Arme si Trofee de Vanatoare), Complexul National Muzeal ASTRA, Muzeul de Locomotive cu Abur, Zidurile Cetatii, Turnurile de aparare, Gradina Zoologica, Parcul Dumbrava si multe altele.
Podul Minciunilor
How you doin'?
Pocal
Muzeul Astra

Resurse web despre Sibiu

Acum am o alta dorinta: sa revin in Sibiu sa vizitez inca o data Complexul Astra si sa vizitez si celelalte obiective turistice.

Comments

1. Moni Moni

Daca schimbi poza cu mine si Iuby iti promovez articolul. din toate pozele de la Sibiu exact pe aia ai gasit-o. Uffff :*

2. […] Cisnadie am plecat spre Sibiu. Data trecuta cand am vizitat Sibiul, am ocolit un obiectiv, Zoo Sibiu. Asta a fost ocazia perfecta sa-l vizitam. Gradina zoologica din […]