Primul traseu pe munte in 2016 – Moeciu de Sus – Padina si retur

Refugiul din Saua Strunga

Ca si in anul precedent, prima tura pe munte in 2016 am facut-o cu fostii colegi de la ContentSpeed. Am ales sa mergem la Cabana Padina fiindca voiam un traseu usor, pe care sa-l cunoastem si pe care il putem parcurge in siguranta si in caz de vreme proasta.

Sambata, 16 ianuarie 2016: Moeciu de Sus – Padina

Poza de grup la iesire din Moeciu de Sus

Traseu sambata: cruce rosie pana pe Piciorul Merezu si apoi dunga rosie pana la Cabana Padina
Durata traseu sambata: ~ 5 h 30 min
Diferenta pozitiva de nivel traseu sambata: ~ 920 m
Lungime traseu sambata: ~ 9 km
Echipa: Eu, Vlad, Lumi, Nicu, Bogdan, Dacian

Sambata dimineata la ora 6:30 paraseam Bucurestiul cu destinatia Moeciu de Sus. Pe traseu am pasit la ora 10:00 iar primele 2 ore le-am mers pe drumuri forestiere si prin padure. Odata iesiti in golul alpin ne-am dat seama ca singurul peisaj pe care o sa-l vedem va fi piatra aflata la 5 m in fata noastra. Ceata ne-a dat batai de cap la intersectia traseelor Cruce Rosie cu Dunga Rosie, dar am reusit sa gasim relativ rapid stalpii cu marcaje.  Pana la refugiul din Saua Strunga (1904 m) a trebuit sa induram si putin viscol, dar a fost ok.

La refugiu am facut pauza de masa si ne-am odihnit un pic. Cand am inceput sa coboram spre Cabana Padina tuturor ne-au inghetat mainile. Ca sa ne incalzim, am inceput sa coboram mai rapid.

La Cabana Padina am ajuns in jurul orei 15:30 si am luat masa. Mancarea este buna, servita in regim de restaurant la preturi rezonabile, dar puteti avea parte de companie neplacuta deoarece la cabana se poate ajunge si cu masina. Noi am prins o gasca de petrecareti care vorbeau si radeau foarte tare. Asta ne-a facut sa parasim rapid Cabana Padina cu destinatie Vila Coteanu, aflata la aproximativ 1 km. Aici am gasit cazare la 100 lei camera dubla pe noapte. Am avut parte de o seara linistita jucand whist fiindca am fost singurii turisiti cazati.

Duminica, 17 ianuarie 2016: Moeciu de Sus – Padina

A doua zi ni s-au alaturat 6 caini ciobanesti

Traseu duminica: cruce albastra de la Padina pana la Telecabina Pestera si inapoi, dunga rosie pana in Saua Strunga si apoi cruce rosie pana in Moeciu de Sus
Durata traseu duminica: ~ 6h
Diferenta pozitiva de nivel traseu duminica: ~ 600 m
Lungime traseu duminica: ~ 14 km
Echipa: Eu, Vlad, Lumi, Nicu, Dacian

Duminica dimineata, dupa ce ne-am trezit am mers la Cabana Padina pentru micul dejun. Bogdan, afectat fiind de o raceala serioasa, a ramas la cabana sa gaseasca ceva transport pana spre Sinaia. Noi ceilalti am plecat pe la ora 10:00 pe traseul marcat cu cruce albastra pana la Telecabina Pestera cu dorinta sa urcam pe triunghi rosu in Saua Batrana si apoi sa coboram spre Moeciu de Sus. Peste noapte ninsese mult si se depusesera peste 30 cm de zapada proaspata, iar dimineata viscolea puternic reducand vizibilitatea la cativa metri.

La telecabina Pestera am intalnit si 2 salvamonti cu care am discutat despre planurile noastre. Ne-au spus ca oficial, toate traseele din Bucegi sunt inchise din cauza riscului de avalanse. Apoi i-am intrebat despre traseul nostru si ne-au spus ca avem de „inotat” mult prin zapada pana la marginea padurii si apoi sus nu o sa avem vizibilitate. Ne-au recomandat sa mai asteptam o zi, doua la cabana sau sa luam o masina pana in Sinaia. Le-am spus ca vrem sa ajungem in aceeasi seara in Bucuresti si ca avem masinile in Moeciu de Sus. Am cazut la un acord ca ne intoarcem prin Saua Strunga si ca-i tinem la curent cu evolutia noastra.

Ne-am intors la cabana si am luat la pas traseul zilei anterioare invers. Pana am ajuns la Stana de sub Saua Strunga s-a oprit si viscolul. Pana la Refugiu am inotat putin in zapada mare, dar nu am avut probleme majore.

Dupa o mica pauza de masa, ne-am pus iar pe drum. Nici de data asta nu am scapat de senzatia de maini inghetate si iar am marit putin ritmul sa ne incalzim. Coborarea spre marginea padurii am facut-o ca pe tobogan alunecand pe fund prin zapada pufoasa.

Puțin fun pe derdeluș

Posted by Ionut Vlad Iordache on Sunday, January 17, 2016

Cand am ajuns la masini, le-am gasit acoperite aproape in intregime cu zapada.

Masinile sub un munte de zapada