La catarat in Cheile Rasnoavei (Rasnovului)

Postavaru
1. Localizare si acces:

Accesul in Cheile Rasnoavei se face din DN 73A – Predeal-Risnov – pe un drum carosabil care se ramifica din dreptul Cabanei Cheia spre est. De asemenea, de la Predeal – Hotel Trei Brazi se poate ajunge pe potecile marcate cu triunghi albastru si triunghi galben, iar de la halta Timisu de Sus pe triunghi rosu..

Bolovanul Prostului

3.Costuri

• Bungee – 100E saritura
  • Via Ferata 100 RON
  • Accestul si Campat in Chei 5 RON/Noapte/persoana, suma in care primiti si saci de gunoi.

Traseul Scurt
La catarat in Cheile Rasnoavei (Rasnovului)
4.Aventura Noastra sambata, 3 iulie 2010:

Eu m-am intalnit cu Costin la 7 la Obor si am plecat impreuna spre Cheile Rasnoavei. In Busteni am asteptat si celalata masina in care veneau: Darius, Luchiana, Andra, Alice si Sandu. Cei din urma si-au facut ultimele cumparaturi aici. La iesirea din Predeal l-am „pescuit” si pe Alex Gavan.
Pe la 10 am ajuns in la intrarea in chei unde un baiet ne avertizeaza ca mai sus ni se va percepe o taxa. Ajungem la al doilea baiet, care ne incaseaza taxa si ne da si 2 saci de gunoi pentru a pastra acest loc minunat asa cum este. Mai tarziu a ajuns la locul faptei si partenerul de coarda al lui Costin de la sala si prietena acestuia.
Stiam ca locul nostru de catarat este pe unul din peretii Masivului Postavaru de la iesirea din chei. Crezand ca ceilalti coechipieri organizatori s-au documentat, eu nu am cautat nici o alta informatie pe net, dar am printat acest document: http://www.romaniaquest.com/rq.php?module=Consumer_ActivityLocation&controller=Service&function=onShowDetails&service=9 . Cu foile in fata am incercat sa cautam intrarea spre Sectorul D, caci acesta continea trasee mai usoare de gradul 5 si 6. Timp de vreo 2 ore am balaurit aiurea incercand sa gasim poteca care urca spre acest sector, dupa care Darius se hotaraste sa urcam drept pana la baza muntelui prin padure si sa vedem de acolo ce facem.
Si incepem sa urcam pe „panta prostului” prin padure. De jos, de langa drum, faleza de catarat parea mult mai aprope. Dupa vreo 20 minute Alice vorbeste la telefon cu niste prieteni de-ai ei si afla ca acestia, din intamplare, vin la catarat tot aici, apoi imi paseaza telefonul sa primesc informatii de la ei cum ajungem in Sectorul D. Aflu de la ei ca oarecum suntem bine, dar la baza muntelui trebuie sa mergem spre dreapta ca sa gasim traseul.
Cu greu ajungem la baza muntelui dupa alte 20 minute. Pe drum gasim gloante, obuze si focoase. Unele dintre ele ne sperie putin pentru ca ne par a fi neexplodate. Mergand pe la baza muntelui observam pe un perete ca scrie „Hobiti” si alaturi o sageata. Urmez sageata si gasesc o alt marcaj dar cu sageata in sens invers. Imediat ma decid sa urc pe pe hornul din imediata apropiere. Sus gasesc doua trasee pitonate, la baza unuia regasesc marcajul „Hobiti”. Imediat imi strig prietenii, dar acestia imi spun sa cobor caci ne mutam in alt loc cu cataratul. Le spun sa o ia inainte, eu mai vreau sa „balauresc” putin pe aici.
Cand ma decid sa cobor, mi-am agatat rucsacul prin copaci si o sticla de apa mi-a cazut. Cobor hormul si apoi incep sa caut sticla de apa. Ceilalti ma suna sa-mi spuna sa ma grabesc. In cautarile sticlei de apa gasesc si poteca pe care trebuia sa urcam spre Sectorul D. Cobor rapid pe ea spre locul unde am lasat masinile.

Informativ: Pentru a ajunge la Sectorul D trebuie sa mergeti pe drumul ce strabate cheile pana la capatulu lui, o bariera. In stanga se gaseste o poiana mare, numita Poiana Inului, in centrul careia se gaseste o stana. Urcati pana in punctul de altitudine maxima al poiene si de aici o luati in spre stanga pana gasiti prin padure o poteca lata cam de 1,5 m. Urcati pe poteca pana la baza falezei si de aici mergeti inspre dreapta pana gasiti trseele.

Noul loc de catarat este la Bolovanul Prostului. Aici urcam trasele „Traseul de initiere” de gradul 3 si „Traseul scurt” de gradul 6+. Mai multe detalii despre trasee in TOPO POSTAVARU. Alte detalii despre trasee in zona aici si aici.
Pe la ora 17:00 apare si Sebastian, un vechi prieten de-al meu din Brasov, impreuna cu prietena lui. Din pacate, pe la 17:30 incepe sa ploua. Prietenul lui Costin si partenera acestuia hotarasc sa plece spre casa. Noi mai stam putin la discutii si povestiri cu Sebastian, un bun cunoscator al zonei. Acesta ne conduce apoi si ne arata traseele: „Pintenul Magarului” si „Creasta Generalului”, doua trasee frumoasa si accesibile pentru nivelul nostru. Deoarece ploaia nu se opreste pe la 18:30 si Sebastian ne paraseste.
Acum aveam o mare dilema in sanul grupului: sa plecam spre casa sau sa ramanem peste noapte in speranta ca duminica va fi frumos si ne vom putea catara. Sunam acasa si aflam ca sunt sanse mari sa ploua si hotaram sa mergem acasa.

Poze: Alice- NIKON D60! aici.
Pt zoom click pe poza!
DSC_8523.JPGDSC_8526.JPGDSC_8529.JPGDSC_8530.JPGDSC_8533.JPGDSC_8539.JPGDSC_8550.JPGDSC_8543.JPGDSC_8551.JPGDSC_8552.JPGDSC_8556.JPGDSC_8558.JPGDSC_8564.JPGDSC_8606.JPG

Comments

1. Rux

Si eu am fost week asta in Rasnoave, pe Muchia Caprioarei si pe Cangur, evident balaureala de la stana (de ce or fi amplasat-o acolo nu pricep, anul trecut nu era) pentru ca nu mai stiam care e poteca buna.
    Am auzit ceva strigate prin padure cand noi eram in perete, oare voi erati? (asta pe la ora 12-13)

1. Da, am auzit. Trebuia sa tipi si tu mai tare :((. Cum au fost traseele?

2. Rux

Mai de tipat nu am tipat la voi, tipam intre noi :)) Traseele faine si usurele, ce-am facut noi, uite aici: http://ruxache.com/la-pas/jurnale-de-calatorie/cocotobaurii-in-cheile-rasnoavei.html/ Din pacate nu am reusit sa ducem la bun sfarsit ce ne-am propus (din cauze de ploaie, glezna, timp)

1. Pai cand tipati intre voi, trebuia sa aveti si unu’ surd ca sa va aud si eu cand tipati 😛

3. […] This post was mentioned on Twitter by jurnal de calator, jurnal de calator. jurnal de calator said: Catarat in Cheile Rasnoavei http://jurnaldecalator.ro/la-catarat-in-cheile-rasnoavei-rasnovului/ […]