Excursie la Vest de Olt – Polovragi, Targu Jiu, Bumbesti Jiu, Lainici, Straja

PAUL SIMON, ART GARFUNKEL – Il condor passa

La invitatia prietenilor mei Vlad si Laur, cu ocazia zilelor lor de nastere, am plecat intr-o mica excursie la Bumbesti Jiu si in imprejurimi. A fost prima iesire de la accident si pentru prima data am mers fara sa folosesc carja.

Poza de grup la Coloana Infinitului

Vineri, 5 noiembrie 2010

Ne-am trezit devreme, ne-am suit in masini si am parasit Bucurestiul. Am plecat 8 persoane: eu, Vlad, Gabi, Adi, Gammy, Monica, Radu si Catalina urmand ca pe seara sa vina si Laurentiu cu Lavinia. Prima oprire a fost pe Dealul Negru pentru ca sa luam micul-dejun. Din pacate de data asta micii nu au fost la fel de gustosi ca alte dati.

Venind din spre Horezu Muzeul Trovantilor arata astfel
Urmatoare oprire a fost la Muzeul Trovantilor din Costesti. Nici nu mai tin minte a cata oara e cand vizitez acest muzeu natural, insa revin de fiecare data cu placere aici. Acum este putin diferit, nu pot sa ma catar pe cel mai mare trovant. Insa de data asta am facut poze. Mai multe informatii despre Muzeul Trovantilor in acest articol: Muzeul Trovantilor Costesti, jud Valcea

Adi si Gammy pe oul meu

Jordan

Vlad cel puternic
Broscoiul Gammy
Un tovant nou nascut
Radu, Vlad, Gabi si Gammy

De la Muzeul Trovantilor am plecat sa vizitam Manastirea si Pestera Polovragi. La manastire nu am stat foarte mult pentru ca este in renovare, insa din curtea manastirii „am cules” 2 mere padurete care au fost delicioase.

Manastirea Polovragi, datand din secolul al XVIII-lea, se ridica la adapostulspectaculoaselor formatiuni carstice din Cheile Oltetului, cam la 14 km N-V de Maldaresti.
Numele sau provine de la polovraga, o planta medicinala pe care dacii o foloseau cu mai bine de 2000 de ani in urma. Asezarea izolata a manastirii, pe fundul cheilor impadurite ale Oltetului, face din aceasta un loc interesant de vizitat, chiar daca te rezumi la o vizita din afara.
In interior, intregul zid de Vest este acoperit de o pictura neobizantina a Muntelui Athos din Grecia, datand din secolul al XIII-lea. Fresca, protejata de ploaie de o veranda cu Geamuri, reproduce cu maiestrie, desi schematic, muntele sfant.

Ghidul National Geografic Traveler Romania

Manastirea Polovragi si Cheile Oltetului

Troita
Poarta
Intrare curtea interioara
asajul de intrare in Manastirea Polovragi

Ultimele semne ale toamnei
Pestera Polovragi se afla in apropierea Manastirii Polovragi in interiorul Cheilor Oltetului. Cheile Olteului despart Masivele Parang si Capatanii din Carpatii Meridionali. Exista un loc unde raul Oltet are albia de numai 2m; este considerat a fi cel mai ingust spatiu dintre 2 minti, din intreaga lume. Pestera Polovragi se afla la o altitudine de 670m si are o dezvoltare de 10350 m. Pana anul acesta se vizitau 900 m insa de la inceputul anului se viziteaza aproximativ 1km din lungimea totala a pesterii. Se crede ca in aceasta pestera alocuit Zamolxe sau Zamolxis, zeul suprem al dacilor. Pana in secolul XX pestera a fost locuita de calugari sau de maici.

Cheile Oltetului
Pestera Polovragi
Scaunul lui Zamolxis
Scurgeri Parietale - piei de leopard-
Scurgeri Parietale – piei de leopard-
Colonie de lilieci
formatiuni calcaroase in pestera polovragi
Stalacmite si Monichi
Maica Domnului si Pruncul
Moartea cu Coasa, pictura rupestra realizata de calaugarii care au locuit in pestera

Cascada
De la Pestera Polovragi am plecat spre Baia de Fier pentru a vizita si Pestera Muierii (Muierilor). Din cauza ca incepuse sa simt dureri in glezne si deoarece stiam ca exista un pasaj in care trebie sa mergi ghemuit am hotarat sa nu intru. Vlad si Gabi, deoarece au vizitat pestera cu o luna in urma au ramas cu mine.

Peștera Muierilor (sau Peștera Muierii) se află în comuna Baia de Fier, Județul Gorj, pe teritoriul Depresiunii Getice a Olteniei. Peștera a fost sculptată în calcarele mezozoice de pe marginea sudică a Masivului Parâng, de către râul Galbenul. Cu o istorie foarte bogata, peștera în timpuri străvechi a adăpostit în timpul războaielor, când bărbații plecau la lupte, foarte mulți copii și femei, de unde i se trage și numele. Este prima peșteră electrificată din România.

Peștera are o lungime de aproximativ 3.600 de metri dispusă în 4 niveluri. Nivelul inferior constituie rezervația speologica împartita in doua sectoare: sectorul de nord (1.500m) și sectorul de sud (880m). La 40 de metri inălțime se afla etajul superior amenajat pentru turiști cu o lungime de 573 m, ajunge până la lungimea de 1.228 de metri o rețea de diverticule foarte greu accesibilă.

Conform wikipedia

Intrarea in pestera muierii
Intrarea in Pestera Muierii
De la Pestera Muierii (Muierilor) am mers spre Targu Jiu, urmatoarea oprire fiind la Coloana Infinitului. Mai multe detalii despre Coloana Infinitului dar si despre Poarta Sarutului si Masa Tacerii aici: Minunile lui Brancusi din Targu Jiu.

De la Coloana Infinitului am mers la cumparaturi in Targu Jiu si apoi la casa lui Vlad din Bumbesti Jiu. Am facut gratar si apoi ne-am distrat la petrecere.

Sambata, 6 noiembrie 2010

Sambata dimineata, in formula completa, am plecat la plimbare pe Defileul Jiului. Prima oprire a fost la Manastirea Lainici. Mai multe detalii despre aceasta manastire gasiti pe site-ul manastirii.

Manastirea Lainici

Drumul nostru continua prin Defileul Jiului iar urmatoarea oprire a fost la Straja. Aici am vizitat schitul, am urcat la Crucea Eroilor si apoi ne-am relaxat in iarba. Mai multe detalii despre schit si cruce aici.

Inspectia tehnica a tunului de la Straja
Schitul de la Straja
Accesul in curtea schitului se face printr-un tunel pictat cu Sfintii ce se sarbatoresc in fiecare zi a anului
Interiorul tunelului
Intrare curtea schitului am gasit inca un tun
Schitul de la Straja -privit de sus-
Crucea Eroilor
Pierduti in fan
Am adormit in iarba
Gammy face  gimnastica
Gammy face gimnastica
Monichi vrea poze pentru facebook
A obosit
Triumfatorul

Aglomeratia de vile si pensiuni
De la Straja ne-am intors in Bumbesti si baietii au plecat sa joace fotbal intr-o poiana din apropiere iar eu si Monica am plecat sa vizitam orasul. Dupa ce ne-am intors, deoarece toti eram infometati, ne-am apucat de gratar.
Dupa masa am organizat impreuna cu Adi o sedinta foto in intuneric. Ne-am jucat cu lumini si ne-am scris numele in intuneric.

Un gratar delicios
Vlad

Focul Viu
Duminica, 7 noiembrie 2010

Duminica dimineata am mancat prajituri delicioase din Bumbesti apoi am plecat la drum. Am mers pe proaspat asfaltatul drum catre Sacelu. Daca aveti drum prin zona trebuie sa mergeti pe acest drum chiar daca asta inseamna sa ocoliti cativa kilometri. La Sacelu ne-am oprit pe malul unui lac cu o apa cristalina. Sacelu este o statiune balneara cunoscuta inca de pe vremea romanilor.

Sacelu
De la Sacelu am mers sa vizitam Manastirea Bistrita si daca puem Pestera Liliecilor si Pestera Ursilor. Din pacate Pesterile nu le-am putut vizita. Pestera Liliecilor se viziteaza numai daca vine o maicuta de la manstire cu tine, iar cand am ajuns noi maicutele se pregateau pentru o slujba importanta si nici una nu putea sa mearga cu noi. Asta nu ne-a impiedicat insa sa urcam pana la pestera sa admiram peisajul. Pentru Pestera Ursilor prea tarziu. Mai multe detalii despre Manstirea bistrita aici.

Intrare Pestera Liliecilor

Cheile Bistritei
De la Manastirea Bistrita am mersi si am vizitat, inca o data, Muzeul Trovantilor ca sa-l poata admira si Laurentiu si prietena lui Lavinia. Pana acasa am mai facut o oprire pe Dealul Negru.

Trafic noaptea pe Dealul Negru

Comments

1. ati facut o excursie foarte faina! felicitari! zona este deosebita si are un potential turistic care trebuie exploatat la maxim.
    Data viitoare poate ma luati si pe mine :).

1. te luam, te luam! nu te putem priva de a trai aceleasi experiente 🙂

2. secretara lu Andor

Exista mai multe tipuri de patologii, a ta nu a fost inca descoperita! :)))
    Pe de alta parte, vazand ca drumul a fost domol, parca parca intrevad un dram de responsabilizare, asa ca…am doar un singur comentariu: imi place la nebunie floricica de pe platoul care astepta carnurile, in rest lucruri omenesti, simple locuri, cu oameni simpli, pesteri cutreierate si de altii, locuri frumoase sunt si in Bucuresti… Sunt inca acri!!!

Respectfully,
    Andor’s Fucking Sexi Secretary!

1. Oricand sunt gata de orice sacrificiu pentru ca sa pot sa-mi ating telurile. Si strugurii intotdeauna sunt dulci cand ajungi sa-i culegi asa ca nu te teme sa te cateri dupa ei.

Andor’s exFucking ugly programmer!

3. alexandru miron

SUPERB !!! Ma bucur ca esti bine, ca ti-ai revenit si esti din nou activ. SUPERACTIV !!! Te voi urmari mereu cu atentie, admiratie si…putina invidie.
    Da-i tot inainte, cu patima si perseverenta.
    Sanatate si calatorii placute.

1. Multumesc mult pentru aprecieri 🙂

4. […] aici. Muzeul Trovantilor Cheile Oltetului Manastirea Polovragi Pestera Polovragi Pact cu moartea in […]

5. Alexandra

Buna,

As vrea sa va atentionez ca fotografiind liliecii, ii deranjati foarte mult. La primul search pe google: „lilieci nu fotografiati”:

Nu fotografiaţi refugiile liliecilor. Bliţul poate fi foarte dăunător.
    – Nu încălziţi liliecii în hibernare. Îi puteţi trezi. Încercaţi să nu staţi sub ei sau în spaţii apropiate, căci chiar căldura corpului vostru este suficientă să-i trezească.
    – Nu îndreptaţi lumini puternice asupra liliecilor. Atât lumina cât şi căldura îi pot trezi.”

1. Buna Alexandra,

Nu stiam ca liliecii sunt deranjati de aparatele foto. De fapt ghidul din Pestera Polovragi mi-a inlaturat orice banuiala cand ne-a invitat sa facem poze cu ei. Liliecii din pestera Polovragi sunt expusi zilnic aparatelor foto si nu pareau sa aiba vreo problema. Imi aduc aminte si de Pestera Liliecilor, cea administrata de maicutele de la Manastirea Bistrita, unde maicuta ghid punea lumanarea sub liliac pentru a-l lumina sa-l putem vedea. ? O sa citesc acest document http://www.eurobats.org/publications/publication%20series/pubseries_no2_romanian.pdf, caci la el cred ca te-ai referit. Oricum multumesc de atentionare, de acum o sa ma documentez mai bine, astfel incat sa nu fac rau acestor vietuitoare.