EuroBikeTrip 2013 – ziua 2: pe bicicleta din Kistelek pana in Budapesta

A doua zi a calatoriei noastre pe bicicleta prin capitalele europene de pe malul Dunarii a fost cea mai frumoasa. Am trecut prin doua orase impresionante Kiskunfélegyháza si Kecskemet inainte de a ne minuna de frumusetea capitalei Ungariei. A fost una din zilele acelea in care simti ca mai mult nu se poate, cand simti ca fiecare picatura de sudoare iti este rasplatita inzecit.

Universitatea de Tehnologie si Economie din Budapesta
Universitatea de Tehnologie si Economie din Budapesta (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem sau Műegyetem)

Prima zi a calatoriei noastre pe biciclete s-a incheiat la cativa km de Kistelek. Am campat la marginea drumului in spatele unor copaci. Cand am ales locul eram putin timorati, parca voiam sa nu ne vada nimeni. Dimineata, perspectiva ni s-a schimbat putin, m-am gandit cum as reactiona eu cand as vedea 2 biciclisti campati pe marginea drumului.

Fara sa ne grabim, am stans cortul, am mancat ceva, ne-am pregatit bicicletele si am inceput sa pedalam spre Budapesta. Aveam o oarecare emotie gandidu-ma ca o sa ajung in Budapesta, un oras in care imi doream sa ajung. Aceasta dorinta mi-a fost cultivata de mai multi prieteni calatori ce au vizitat Budapesta inainte mea.

Locul de campare
Asa s-au odihnit bicicletele
Dupa o ora de pedalat ne aflam in Kiskunfélegyháza in  fata unei cladiri interesante. Acoperisul e colorat asemenea unei bluze din portul traditional unguresc. E primaria din Kiskunfélegyháza. Ne oprim sa (ne) facem cateva fotografii si observam ca in partea dreapta, in spatele pomilor,  se zareste un turn interesant. Nu stam mult pe ganduri, ne suim pe biciclete si traversam parcul sa vedem ce e acolo. Este o biserica catolica veche in stil baroc. Monumentul construit in secolul 18 este incredibil, ceva ma atragea in spre interior. Ciudat sentiment, de obicei nu vreau sa intru in biserici. M-am multumit cu o poza facuta pe furis printre gratii, bineinteles, fotografiatul era interzis.

Primaria orasului Kiskunfélegyháza
Poza de grup in Kiskunfélegyháza
Biserica catolica din Kiskunfélegyháza
Arhitectura in stil baroc
Interiorul bisericii din Kiskunfélegyháza
Cum pana in Budapesta mai aveam de pedelat peste 100 km, am incalecat pe sei si ne-am pus la pedalat.

Dupa aproximativ o ora ne aflam pe un pod, la intrarea in orasul Kecskemét. In zare, peste linia caselor se inaltau cateva turnuri interesante. Si nu, nu-s turnulete ca acelea de pe casele tiganesti, sunt turnuri ale unor obiective turistice pe care iti doresti sale vizitezi.

Kecskemet
Kecskemet este orasul care m-a impresionat cel mai tare din toata calatoria EuroBikeTrip 2013. Aflat la jumatatea distantei dintre Szeged si Budapesta, cu o populatie de aproximativ 110 000 locuitori, Kecskemet este orasul cu cel mai frumos centru din cate am vizitat eu.

Majoritatea  cladirilor importante sunt asezate in jurul pietei centrale, cea care iese cel mai mult in evindeta fiind cladirea primariei. Construita intre anii 1893 si 1895 dupa planurile arhitectilor Ödön Lechner si Gyula Pártos in stilul Secesionist, o variatie a stilului Art Nouveau ce incorporeaza elemente ale folk-ului maghiar, cladirea primariei din Kecskemet iese in evidenta datorita intrarii principale placata cu un granit roz.

Statuia lui Lajos Kossuth (1806-1894) din Kecskemet
Biserica reformata, Kecskemet
Calvinist New College

Sinagoga ortodoxa, Kecskemet
Cifrapalota
In Kecskemét, tot in piata centrala, am gasit si un restaurant/bar foarte fain. Aici am mancat foarte bine si foarte ieftin. Cu echivalentul a 25 lei, am mancat o portie de mancare traditionala ungureasca, am baut un suc si mi-am delectat papilele gustative cu un desert delicios. Inainte sa parasim Kecskemét am facut cateva fotografii bicicletelor si florilor din gradinita.

Cel mai bun desert, vrei si tu?
Floricele unguresti
Si bicicletele luat pauza de masa

Pe la ora 14:30 ne-am suit iarasi pe biciclete si am inceput sa pedalam spre Budapesta. Ne-am oprit la fiecare 20 km, in general la cate o benzinarie, sa facem refilul cu apa. In Alsonemedi am facut o pauza mai lunga, eram foarte obositi. Abia acum resimteam cu adevarat noaptea pierduta in tren.

De aici si pana in centrul Budapestei ne-am tarat efectiv. Caldura emanata de asfalt ne topea cu tot cu biciclete. Pe langa toate acestea, peisajul nu era foarte atractiv: intrarea in oras am facut-o printr-o zona industriala. Pata de culoare in tot peisajul asta e reprezentata de mai multe curve, fetite imbracate sumar ce isi ofereau serviciile pe marginea drumului fara sa fie deranjate.

Ne-am cazat la City Hostel Pest, undeva in centrul Budapestei pe malul drept al Dunarii. Am fost cazati intr-o camera cu alti 4 baieti  si pentru asta am platit fabuloasa suma de 9.2 E/noapte. Deoarece am fost tolomaci si ne-am uitat prosoapele acasa, a trebuit sa platim cate 5 E pentru a ne achizitiona cate unul.

Pe seara am iesit la o plimbare prin oras. Ne-am oprit sa mancam in mall, a fost primul loc unde puteam sa servim ceva, nu mai aveam rabdare sa caut un restaurant.

Dupa ce am terminat de mancat am iesit la o sedinta foto pe malul Dunarii.

Muzeul de Arta Aplicata Budapesta
Pod peste Dunare, Budapesta
Budapesta la lumina lunii
Trafic

Fotografii din Kecskemet

Comments

1. Și pe mine m-a impresionat plăcut Kecskemét, care ascunde multe lucruri frumoase. De exemplu vechea sinagogă (prezentă în fotografiile tale) este acum Casa științei și tehnicii și găzduiește, printre altele, o colecție de 15 replici ale unor statui de Michelangelo.

2. Ultima imagine m-a impresionat cel mai mult, datorita culorii dar si disntantei acel pod imi creeaza senzatia ca pur simplu pare o iluzie, un miraj al unui pod din cristal.
    Despre ce constructie este vorba si care e ralitatea defapt de ce apare asa, pur simplu este ceea ce vedem sau este o mica poveste?

1. Este unul din podurile peste Dunare din Budapesta. Pare de cristal datorita timpului mare de expunere folosit si a lumini farurilor masinilor.