#EuroBikeTrip 2016 day 2 :: Savona – Poggio :: live report

Speed

E dimineata. Ceasul arata ora 8:20 si eu abia m-am trezit. De fapt Bobo abia m-a trezit. El e treaz de la ora 6:00, iar Vlad de la 8:00. Amandoi au bagajele deja facute si acum stau dupa mine. Nu-i un sentiment foarte placut sa stii ca cineva sta dupa tine, dar daca as fi putut, as mai fi dormit macar 2 ore.

Dupa ce am baut cafeaua si am facut cumpărat fructe de la un aprozar din zona, am plecat spre Sanremo.  Dupa cativa km ne oprim pentru ca pe Bobo il tot suna un client care nu se descurca sa folosească aplicația implementata. Cu aceasta ocazie observ ca saua mea sta intr-o parte. Ma uit dedesubt si … surpriza! Una din barele de susținere ale seii e fisurata. O aranjez putin cat sa ma tina pana la următorul  bikeshop. Dupa cativa km gasim un bikeshop foarte mare deschis. Un vânzător ma duce in spate si incepe sa-mi prezinte sei care costa intre 100 si 200 E. Ii explic ca o sa noua nu era prevazuta in buget, deci am nevoie de una ieftina si buna. Ma aleg cu o gaura in buget de 37 Euro.

Pedalam pe malul marii, dar din cand in cand suntem nevoiti sa mai urcam cate un deal. Partea mai faina este ca vantul bate din staga spate si asta ne confera o viteza buna de deplasare cu un consum mai redus de energie.

Din Albenga si pana in Sanremo pedalam pe o pista pentru bicicletele constuita dealungul
plajei. Este incredibila infrastructura pentru biciclete  existenta in partea aceasta a Italiei. Din cand in cand mai trecem si prin tuneluri mai lungi de 2 km. Din cate stiu eu, in Romania, cel mai lung tunel rutier este cel de pe Transfăgărășan si are doar 1 km.

In Imperia ne oprim sa mancam. Desi as fi vrut sa mananc niste scoici, aleg sa imi iau tagliatelle cu spanac si sunca pentru ca le-am considerat a fi superioare din punct de vedere nutritiv. Dar surpriza, primesc o portie cu vreo 20 de tagliatelle, cam cat mi-ar pune Andra in farfurie sa gust inainte sa fie gata.

De la restaurant  ne intoarcem pe pista de biciclete spre Sanremo. Este incredibil cati oameni pedaleaza prin Italia. Cei batrani au cursiere foarte scumpe si sunt echipati ca si cum ar participa in Il Giro (Turul Italiei la ciclism), care apropo, anul  acesta a inceput in aceiasi zi ca si tura noastra.

In Bussana, ultima localitate inainte de Sanremo, iesim de pe pista de biciclete pentru a urca pe celebrul Poggio. Cum am ratat drumul corect, ajungem sa urcam pe o straduta ingusta lunga de 1 km cu panta medie 18%. Dupa câteva pedale si o cazatura, aleg sa imping la bicicleta pana in varf. Si asta se dovedește  a fi foarte dificil si mai ales daunator pentru placutele pantofilor mei de bicicleta. Aproape le-am distrus.

In total am pedalat aproximativ 95 km cu 800 m diferenta de nivel.