Drumul Vinului – Urlati :: Dealuri si Vai

Urlati - Dealuri si Vai
Urlati - Dealuri si Vai - tura pregatitoare pentru #EuroBikeTrip2016
Urlati – Dealuri si Vai – tura pregatitoare pentru #EuroBikeTrip2016

Prima tura pregatitoare pentru #EuroBikeTrip2016 a fost una offroad pe dealurile din jurul orasului Urlati. Sambata, 9 aprilie, am plecat din Bucuresti pe o ploaie torentiala si credeam ca tura noastra va fi o plimbare scurta prin ploaie si noroaie.Spre norocul nostru, o data ce ne-am apropiat de Ploiesti, a iesit soarele si ziua a fost una perfecta pentru biciclisti. Poate putin prea cald, daca e sa fiu carcotas. Am pecat de acasa in graba mare si am uitat de casca, astfel m-am bronzat un pic prea tare pe fata si in cap.

Traseu:

Tip traseu: offroad
Lungime traseu: 43 km
Durata parcurgere traseu: 3h 40 m
Diferenta pozitiva de nivel: 1000 m
Viteza medie: 11.7 kmph
Viteza maxima: 46 kmph
Echipa: Eu, Vlad, Nicu, Bobo, Eugen

Traseul l-am inceput cu prima urcare din traseul concursului MTB „Maratonul Vinului”. Este o urcare destul de lunga cu dificutate medie. Dupa o sucrta portiune valonata, am avut in fata o alta urcare, putin mai dificila de data aceasta.

Coborarea spre Rotari nu nu este una din favoritele mele deoarece contine portiuni pavate cu o piatra colturoasa unde aderenta este minia iar vibatiile sunt foarte puternice.

Dupa o portiune scurta pe asfalt urmand drumul spre Tarculesti, am facut dreapta si urma sa abordam un deal pe care eu nu mai fusesem. Urcare a fost lina si lunga, astfel am avut ceva timp de povesti. In varful dealului ne-am gasit intr-o intersectie cu 4 bifurcatii. 3 vizibile si una iinierbata. Vlad si Nicu fiind mai grabiti, au facut dreapta mai larg si au ratat drumul ineierbat. Cum nu ne-au auzit cand am strigat dupa ei, Bobo a plecat sa le transmita ca au luat-o pe un drum gresit.

Coborarea pe drumul cu iarba este cea mai frumoasa din zona dintre cele offroad. Este lunga, nu este abrupta, nu este tehnica, iar peisajul este superb.

Fiindca mai aveam timp si energie, am hotarat sa facem un mic ocol si sa adaugam un deal nou pe traseu printre viile de langa Ceptura de Jos. Ca sa si experimetam putin am hotarat sa abordam urcarea pe primul deal printr-o livada. Ne-am ales si cu putin pushbike, dar am vazut o caprioara.

Coborarea finala o mai facusem de multe ori si de dat aceasta am avut mai mult curaj si am abordat-o cu putin mai multa viteza. Inca nu am nici tehnica, nici curajul necesar pentru a aboda cu viteza maxima coborarie abrupte pe un traseu offorad. Oricum, dintre traseele de bicicleta offroad din zona Urlati – Drumul Vinului, cel parcurs in aceasta tura este unul dintre ele mai frumoase.

Alt articol despre aceasta tura :https://verticalriding.ro/2016/04/11/urlati-pt-ca-sezonul-a-inceput/

Comments

1. Ce traseu incredibil, ce locatii!
    Nu cred ca a reprezentat doar un antrenament. Prin astfel de locuri ai merge cu bicicleta de placere, din dorinta de a vedea peisajele.