Cum am petrecut cu bloggerii „Romaneste la Bran” by J’info Tour

Weekendul trecut am petrecut #RomanesteLaBran alaturi de alti 14 bloggeri la pensiunea Valea Argintilor, eveniment organizat de J’info Tour si PRatelier. Am petrecut alaturi de: Roxana Radu, Marian IonescuAnca SerbanAlex Filip,Valentina RomanCristina BazavaniYliCristian SutuLaurentiu Buica, Cezar VasileLoredana Lungu si Narcisa Suruianu, Gabriela si OanaMadalina Antohe impreuna cu gazdele noastre Carmen si Aurel Pavel, 2 nopti si 2 zile in stilul specific Bran-ului: mancare si bautura pregatite si gatite „in casa”.

Romaneste la Bran

Vineri seara, ne-am adunat in fata sediului J’info Tour din Piata Romana. Vremea rece, cu ploaie pe alocuri,  ne-a indus o stare de somnolenta. In microbuz, toti am motait sau am butonat telefoanele mobile.

La ora 23 fix am ajuns in localitatea Simon, parte a zonei turistice Bran, in fata pensiunii Valea Argintilor (argintii erau averea ciobanilor din zona, adica oile ). La intrare, gazdele noastre ne-au asteptat cu  tuica, visinata, paine si sare, conform traditiei, dupa care am fost invitati la cina. In sala meselor, sala in care se gasesc multe obiecte de mobilier specifice zonei, unele vechi de peste o suta de ani, te simteai ca la sarbatoarea recoltei. In partea dreapta, pe o masa lunga cat juamtate din incapere, erau asezjate borcane cu muraturi si dulceturi proaspat puse la conservat pentru iarna. Cane le priveai iti aduceai aminte de bunataturile pe care le pregateau bunicii tai in fiecare toamna.  La cina am mancat numai bucate traditionale si am baut vin facut in casa. Dintre toate, mi-au atras atentia gogonelele pane, noutate absoluta pentru mine.

Bunatati de toamna: muraturi si dulceturi

Bunatati de toamna: muraturi si dulceturi. Poza de Madalina Antohe

Sambata dimineata,la micul dejun, am gustat alte 2 bunatati specifice locului: dulceata de flori de salcam si dulceata de dovlecei, preparate pe care nu le gustasem anterior. Trebuie sa mentionez si zacusca, probabil cea mai buna pe care am gustat-o .

Branza proaspata

Branza proaspata. Poza de Cristian Sutu

Dupa masa, am avut parte de o surpriza traditionala: 3 localnici ne pregateau branza proaspata in curte. Dupa ce am aflat secretul branzei, am plecat la o scurta plimbare pe munte cu scopul de a vedea o cascada din apropiere. Din nefericire  pentru noi, in anul anterior cascada a avut mult de suferit de pe urma unei alunecari de teren. De la cascada am urmata drumul forestier pana la la prima bifurcatie: in dreapta catre Padina, in stanga catre Varful Omu, prin Valea Gaura. Aici, cativa dintre noi am hotarat sa ne bucuram de vremea superba de care aveam parte si sa mai  mergem un timp pe traseul catre Varful Omu, restul au luat drumul pensiunii.

La intoarcere, noi bucate delicioase ne asteptau sa le degustam. Ne-am facut singuri bulz si am mancat o ciorba braneasca exceptionala, insa preparatul care „mi-a luat mintile” a fost langosi cu usturoi si branza rasa deasupra.

Langosi cu usturoi si branza

Langosi cu usturoi si branza. Poza de Madalina Antohe

Dupa ce am alergat o tura dupa poneii prin Simon, cum au vazut poarta deschisa au profit de ocazie si au iesit la o plimbare prin sat, ne-am suit in microbuz si am plecat  spre Zarnesti la Festivalul Oierilor.

Festivalul Oilor

Festivalul Oilor Poza de Anca Serban

Dupa ce ne-am intors de la targ, eu am mers in camera pentru un pui de somn. Ceilalti au avut parte de un foc de tabara. Seara s-a prelungit pana tarziu in noapte cu povestiri.

Duminica, dupa ce am luat micul dejun si dupa ce ne-am tolanit la soare timp de vreo 2 ore, am mers la plimbare la Schitul Bran. Dupa o intrebare a lui Mariuciu, am deslusit o veche enigma: cum se numeste galma ce o vezi in partea dreapta pe directia Rasnov – Bran. Despre Dealul Tohanita este vorba.

Schitul Bran

Schitul Bran. Poza de Valentina Roman

La intoarcere, in microbuz, ne-am jucat, pe rand, fiecare dintre noi a trebuit sa se gandeasca la o persoana publica si ceilalti, punand intrebari, sa ghiceasca depre cine e vorba.A fost foarte greu sa-i scoatem la iveala pe Andrei Paunescu si Wiz Khalifa. A fost un weekend minunat!

Au mai scris despre acest weekend si va recomand sa urmariti in primul rand pozele din toate relatarile si apoi sa cititi:

Valentina Roman Romaneste la Bran

Roxana Radu Valea Argintilor

Oana si Gabriela Romaneste la Bran – Aventuri culinare la pensiunea Valea Argintilor

Loredana si Narcisa Românește la Bran nu e despre Dracula

Cristina Bazavan Volunturism – Un nou concept de calatorie

iYli Romaneste la Bran

Anca Serban Romanesc la Bran

Madalina Antohe Romaneste la Bran

Mariciu Ce a însemnat “românește la Bran”

Cezar Vasile  Românesc la Bran

Cristian Sutu ELD 39

Alex Filip Povestea unui om de succes via #romanestelabran

Ti-a placut?Share on Facebook9Share on Google+3Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on StumbleUpon0

One thought on “Cum am petrecut cu bloggerii „Romaneste la Bran” by J’info Tour

1. Pingback: Romanesc la Bran – incursiune de a redescoperi traditiile branene « J'info Tours Blog