17 – 26 Iulie 2009: Apuseni + Sighisoara

Filmulet realizat de Yuck:

Cum a trecut foarte mult timp de atunci, o sa scriu din amintiri si imi cer scuze pentru eventuale omisiuni sau plasari temporale gresite. Nu am mai scris de mult pe blog si de aceea am zis sa incep cu iesirile pe care le-am trait in perioada in care a existat blogul si nu apar pe acesta.

Traseu:

• Bucuresti – Alba Iulia – Cluj -Huedin – Padis – Glavoi : aproximativ 12 ore
  • Glavoi – Focul Viu – Poiana Florilor – Piatra Galbena – Glavoi
  • Glavoi – Padis – Huedin -Padis – Cetatile Radesei -Cheile Somesului Cald – Pestereala – Padis Glavoi
  • Glavoi – Cetatile Ponorului – Glavoi – Poiana Ponor -Glavoi
  • Glavoi – Pestera Ursilor – Arieseni
  • Arieseni – Pestera Scarisoara – Sighisoara
  • Sighisoara
  • Sighisoara – Cetatea Rupea – Brasov – Pitesti – Bucuresti

Echipa: Eu, Maria(sormea), Ioana(Jeanette), Adi, Adelina,Paul, Ana, Yuck, Georgiana(creata), Corina, George, Roxana din Bz, Xana, Rambo, Maseluta, Andra, Dorian, Diana, Cati, Alexandra Safta,Pasi Marunti, Anotimpul 5

Galerie foto pe siteul Anotimpul 5 disponibila aici

Mare parte din Anotimpisti au plecat de joi seara cu trenul, eu am ales sa plec cu Dacia mea 1310, vineri, dupa serviciu. Am plecat cu Maria, Ioana, Ana si Rambo. Cu greu ne inghesuim in masina cu tot cu bagaje si plecam la drum.

Prima oprire o facem pe autostrada si mancam o casoleta de vinete preparate de mama dar, la plecare, uitam o parte din bagaj la benzinarie: o sacosa cu vinete nepreparate. Drmul pana la Cluj e lung singurul eveniment notabil find uciderea unui caine. L-am zarit mult prea tarziu pentru a-i putea salva viata. Rulam cu peste 110 km/h si nu-l puteam ocoli fara sa intru in contact direct cu masinile de pe contra-sens. Mi-a distrus bara fata, spre norocul nostru nu a lovit radiatorul sau vre-un far, astfel am putut continua calatoria fara probleme.

In Cluj ne oprim pentru ultime cumparaturi si medicamente. Nu stam mult. Parasim Clujul cu destinatia Huedin. Din Huedin incepe aventura. Era trecut cu 2 ore peste miezul noptii. Ne ratacim putin, incurcam drumurile dar la 6:30 ajungem la Glavoi. Campam si noi langa ceilalti anotimpisti.

Ioana nu se mai culca si pleaca cu ceilalti anotimpisti pe traseu. Eu fiind foarte obosit dupa drum ma ascund imediat in cort.

In jurul orei 11:00 soarele era prea puternic iar cortul se transforma in sauna. Nu mai pot dormi. Ca sa ma dezmortesc o iau pe Maria si plecam pe traseu sa-i arat cateva din obiectivele locului. Plecam spre Ghetarul Focul Viu. Apoi coboram in Poiana Florilor de unde urcam aproximativ pe acelasi traseu spre Piatra Galbena sa admiram peisajul. Ne intoarcem la Grajduri pe la ora 17:00. Nu dupa mult timp incep sa apara si anotimpistii de pe traseu. Mancam si apoi ne punem la foc impreuna cu salvamontii. Fiind foarte obosit nu rezist decat pana pe la ora 11:00.

Duminica ma trezesc la 03:30 urmand ca la 04:00 sa plec cu Bobo -seful lui Adi-, Elena -prietena lui Bobo-, Sora geamana a Elenei si Paul spre Huedin. Bobo si fetele trebuiau sa se intoarca la Bucuresti, Eu si Paul trebuie sa facem cumparaturi pentru ca proviziile initiale s-au dovedit a fi insuficiente.

Terminam cumparaturile in jurul orei 10:00 si plecam inapoi spre Padis. Cu 300 Ron am cumparat o droaie de mancare. Suntem uimiti de calitatea si cantitatea produselor cumparate. Pe drum ne oprim si facem o baie scurta in apa unui rau. La ora 13:00 suntem in Padis. Mancam si ne hotaram sa plecam spre Cetatile Radesei si Cheile Somesului Cald.

Dupa mai putin de o ora si jumatate ii prindem pe ceilalti din urma la intrarea in Cetatile Radesei. La iesirea din cetati grupul mare se sparge in multe grupulete. Dupa ce am parcurs Cheile Somesului Cald pe partea stanga ma opresc in cap cu Maria si cu Adelina. Noi mersesem mai repede decat toti ceilalti. Dupa mai bine de jumatate de ora de asteptat ne plictisim si ne hotaram sa plecam pe traseu. Dupa inca vreo ora ne intalnim cu inca doua grupulete care escaladau cheile prin boscheti. Impreuna cu Adi, Yuck si inca cativa ne intoarcem spre pestera Honu. Unii coboara in aven eu ma urc pe putul care il escaladasem cu un an in urma impreuna cu Razvan. Urc vreo 15 m si surpriza. Niste bolovani se prabusisera si mi-au blocat calea. Unul mai instabil imi cade in brate. Nu exagerez cand zic ca avea peste 20 kg. Cu greu il fixez intr-un loc. Coborarea nu o puteam face pe partea pe care am urcat asa ca trebuie sa traversez putul. Avea un diametru cam de 2,5 m pe partea larga si 1,2-1,4 m pe partea ingusta. Din cauza oboseli nu mai pot efectua aceasta traversare si il astept pe Yuck sa iasa din aven cu coarda. Cobor pe coarda si plecam spre Padis. Pe drum ne prinde si noaptea.

Pe la 22:00 ajungem la Padis unde in masina ma asteptau Paul , Maria si Adelina. Ma sui in masina si ii iau pe toti cu mine inafara de Adi, Yuck si Miki. La 23:30 ajung la Glavoi(sunt doar 10 km dar drumul e ffff prost).
La Glavoi ceilalti ne asteptau la foc impreuna cu salvamontii. Gasim mancare de cartofi, mancam si ne asezam apoi la foc. Se face ora 2:00 si cei 3 : Adi, Yuck si Miki nu apar. La ora 3:00 la indemnul Salvamontului anuntam la 112 ca cei 3 intarzie. Pana la 4:00 cand se urnesc salvamontii apar si cei 3 crai ai noptii. Toata lumea se liniste. Adi, Yuck si Miki se rataciserau in padure si au hotarat sa se intoarca la Padis si sa vina pe drumul pentru masini.

Luni ma trezesc pe la 12:00. Ceilalti erau pe trasee sau la scaldat sau la catarat. Plec cu Maria sa-i arat inca o minunatie a naturii: Cetatile Ponorului. Dupa 4 ore ne intoarcem la Padis si plecam spre Poiana Ponor sa ne balacim. Un grup de vreo 20 oameni erau la catarat pe o stanca in apropiere. Dupa balaceala ne alaturam lor si facem si noi rapel.

Marti dimineata plec impreuna cu Paul, Maria si Ioana spre Pestera Ursilor. Vizitam poate cea mai spectaculoasa pestera din Romania si plecam spre Arieseni unde ne cazam la domana Valeria.

Miercuri ne incercam norocul si reusesc sa urc cu Dacia mea obosita pana sus la Scarisoara. Multi cu masini mult mai potente au abandonat si au tras pe dreapta preferand sa urce cu localnicii. Vizitam si Scarisoara aflata intr-o stare deplorabila si plecam spre Sighisoara.

In Sighisoara stam 3 zile. Festivalul nu ne incanta prea mult anul acesta dar in schimb gasca se mareste considerabil si sustinem ici colo mici concerte folk impreuna cu trubadurii nostri: Ana, Marius, Patricia, Calina ….

Din Sighisoara plec duminica 26 iulie 2009 impreuna cu Maria, Ioana si Adelina. Vizitam cetatea Rupea apoi purcedem la drum spre Brasov. Hotaram sa ocolim Valea Prahovei si sa mergem pe Pitesti. In apropiere de Pitesti intr-o comuna, un localnic nu se asigura si iese pe drum in fata Renaultului ce ma precedea. Soferul franeaza brusc , franez si eu , scrtzzzzzzzzzzz si buf :)). Daca Renaultul se oprea cu 10 cm mai in fata evitam impactul. Dar cum tamponarea a fost superficiala(fara urmari vizibile la Renault, Bara si capota putin indoite la mine) , ma inteleg cu celalalt sofer si plec spre casa.

Poze: Yuck & Anotimpul 5
Toate Pozele:IMG_3450.jpgIMG_3457.jpgIMG_3628.jpgIMG_3705.jpgIMG_3814.jpgIMG_3828-3829.jpgIMG_3874.jpgIMG_3881.jpgIMG_3908.jpgIMG_3955.jpgIMG_3982.jpgIMG_3986.jpgIMG_3987.jpgIMG_4056.jpgP1020819.JPGP1020865.JPGIMG_4122.jpgIMG_4129.jpgIMG_4158.jpgIMG_4162.jpgIMG_4293.jpgIMG_4303.jpgIMG_4320.jpgIMG_4362.jpgIMG_4406.jpgIMG_4415.jpgIMG_4422.jpgDSC_0685.JPGDSC_0690.JPGDSC_0732.JPGDSC_0736.JPGDSC_0862.JPGDSC_0873.JPGDSC_0903.JPGDSC_1055.JPGDSC_1158.JPGDSC_1257.JPGDSC_1387.JPGDSC_1391.JPGDSC_1392.JPGDSC_1510.JPGDSC_1452.JPG